Infoschermen van Dorpsraad Lieshout: ook voor uw communicatie ?

Op enkele strategische plaatsen in het dorp heeft de Dorpsraad Lieshout TV-schermen hangen. Deze schermen zijn bedoeld om de inwoners van Lieshout op de hoogte te brengen van allerlei (sociale) “informatie, evenementen en bijeenkomsten”. Organiseert u ook iets in Lieshout ? Wilt u ook aandacht voor uw organisatie ? Laat het dan weten aan de Dorpsraad: zij kunnen dit dan communiceren via deze schermen, waardoor de inwoners makkelijk (en zonder kosten voor u) geïnformeerd kunnen worden.

Informatie delen

Enkele jaren geleden heeft de Dorpsraad besloten om TV-schermen aan te schaffen om de inwoners van Lieshout meer informatie te kunnen geven over wat er in het dorp op sociaal gebied speelt en georganiseerd wordt. In het dorp worden immers veel evenementen en bijeenkomsten georganiseerd die wat breder bekend zouden mogen worden. De schermen zijn dan ook op strategische plaatsen opgehangen zodat zoveel mogelijk inwoners ze kunnen zien. Op dit moment hangen ze bij cafetaria “de Kiosk”, bij café “de Koekoek”, in de kantine van sporthal “de Klumper” en in het Dorpshuis. Op de schermen draait een slide-show waarin aandacht wordt besteed aan -juist- die evenementen en bijeenkomsten die de leefbaarheid in het dorp verbeteren. Geen commerciële evenementen dus, maar vooral bijeenkomsten met een sociaal karakter. Overigens is er wel enige plaats voor wat commerciële informatie, maar die is duidelijk ondergeschikt aan de sociale informatie.

Gratis !

Om de organisatoren van deze (sociale) bijeenkomsten en evenementen te ondersteunen stelt de Dorpsraad uitzending op deze schermen gratis ter beschikking. Iedereen die iets organiseert kan hier gebruik van maken, mits voldaan wordt aan “het sociale karakter”. Maatschappelijke verenigingen, stichtingen of organisaties kunnen dan ook te allen tijde een aanvraag doen om hun mededeling te plaatsen op de informatieschermen. Als gemeld staan hier géén vergoedingen tegenover. Er moet wél sprake zijn van een maatschappelijk belang voor alle Lieshoutenaren of een grote doelgroep. Dus “geen (voetbal)uitslagen”, maar wél ledenwerfacties of acties om inwoners attent te maken op de organisatie

Opgeven van berichten

Het mag duidelijk zijn dat de Dorpsraad met deze schermen de bewoners van Lieshout over allerlei maatschappelijke en sociale aspecten van verenigingen, stichtingen en andere organisaties wil informeren. Zij roept iedereen dan ook op om hier gebruik van te maken. Wilt u ook iets delen met de Lieshoutenaren ? Laat het ons weten. Kijk voor de voorwaarden en voor het opgeven van “content” op www.dorpsraad-lieshout.nl. Als gemeld is er ook enige ruimte voor commerciële boodschappen op deze infoschermen (“adverteren”). Wilt u daar gebruik van maken ? kijk dan ook op www.dorpsraad-lieshout voor de vooraarden en de tarieven.