Dorpsraad Lieshout vraagt aandacht voor de “Ontdek Laarbeek” app

De “Ontdek Laarbeek” app -die enige tijd geleden gelanceerd is door de gemeente Laarbeek- zou best wat meer aandacht kunnen gebruiken. Althans, dat vinden de leden van de Dorpsraad Lieshout die zéér positief verrast zijn door de app die zeer informatief is, makkelijk werkt en voor iedereen die de mooie kanten van de Laarbeekse dorpen wil zien een prima wegwijzer is. Of het nu gaat om fietsen of wandelen, om historie, kunst of natuur: alle aanwijzingen zijn eenvoudig en duidelijk terug te vinden.

Toerisme

De app “Ontdek Laarbeek” is oorspronkelijk bedoeld om het toerisme in Laarbeek wat handvatten te bieden om de specifieke plekken in de gemeente te kunnen vinden. Hiervoor kunnen zij zich laten leiden door voorbeeldroutes: zo staat er een (fiets)route in om “Historisch Lieshout” te kunnen bekijken en kan een “rondje Mariahout” gefietst worden. Ook zit er een “Van Gogh route” in en bestaat er een “bruggen- en kanalenroute”. Uiteraard zit ook het “rondje Laarbeek” in de app en is een kinderfietsroute. Kortom: alleen de fietsroutes bieden al een scala aan mogelijkheden om de Laarbeekse dorpen én omliggende natuur eens van een andere kant te bekijken. Overigens: naast de vele fietsroutes zijn er ook legio wandelroutes.

Oók voor inwoners

Dorpsraad Lieshout wil graag deze app óók onder de aandacht brengen van de inwoners. Ook zij kunnen immers gebruik maken van de routes waardoor ze hun eigen woonplaats ook eens van een andere kant zien. Zo is er voor ouders met kinderen een speeltuinroute, die de ouders -en de kinderen-  eens buiten de gebaande paden brengt en wellicht veel plezier brengt in een -tot nu toe- onbekende speeltuin. Ook kan via de app achtergrond bij kunstwerken worden gevonden waardoor de kunstwerken, waar je wellicht dagelijks voorbij komt, tóch wat meer gaan leven. Ook de routes door het omliggende groen kunnen inwoners op nog onbekende plaatsen brengen, waardoor ze hun leefomgeving beter leren kennen en waarderen.

Ontdek Laarbeek

Dorpsraad Lieshout vindt dan ook dat de app er dus niet alleen voor toeristen is, maar óók voor de inwoners. Om die reden vraagt ze aandacht voor deze app en wil ze het downloaden én gebruiken van de app graag promoten. In en rond het dorp Lieshout is immers zo veel te zien dat middels de app prima onder de aandacht wordt gebracht. Daarnaast bezit “het Laarbeekse gebied” nog veel “verborgen schatten” die op deze manier de benodigde aandacht krijgen. Download de app dus (beschikbaar voor Android en Apple) en wandel of fiets zelf ook eens een keer een mooie route: je zult versteld zijn van de zaken die je aan treft !