Dorpsraad Lieshout dankt vrijwilligers

Met een gezellige bijeenkomst in de Lieshoutse huiskamer – in het Dorpshuis – heeft de Dorpsraad Lieshout de vrijwilligers bedankt voor hun inzet in het Lieshoutse. Dorpsraad Lieshout vindt de vrijwilligers immers uiterst belangrijk. Na een lastige periode – tijdens corona  – waarin het moeilijk was om de vrijwilligers in het zonnetje te zetten heeft de Dorpsraad hiermee de draad weer opgepakt en alle vrijwilligers uitgenodigd voor een “zomerborrel”: kort voor de zomervakantie is immers een mooi moment ze de meer-dan-verdiende aandacht te geven !

Vrijwilligers bedankt !

Niet alle vrijwilligers die iets doen in de projecten en werkgroepen die de Dorpsraad aanstuurt, kwamen op de avond. Vrijwilligers blijven blijkbaar liever in de luwte en lijken niet zo nodig op de voorgrond geplaatst te willen worden. Jammer, want de vrijwilligers die wél waren gekomen werden op een – terecht en verdiend – voetstuk gezet. Voorzitter Frank van Elderen van de Dorpsraad sprak ze dan ook met lovende woorden toe dankte ze hartelijk voor hun inzet.

Dorpsraad verbindt

Dorpsraad Lieshout is zo georganiseerd dat het bestuur niet concreet in uitvoeringsprojecten zit: zij ondersteunen deze projecten met raad-en-daad of zorgen voor de kaders. Voor sommige projecten worden dan ook de financiën verzorgd, voor andere wordt weer voor bezetting gezorgd, worden verbindingen gelegd of wordt met andere daden ondersteund. Naast deze projectondersteuningen zitten Dorpsraadleden ook in commissies die weer de verbinding maken tussen bijvoorbeeld gemeente en burgers. Zo zijn er commissies voor verkeersveiligheid, leefbaarheidsinitiatieven en wonen en is er een werkgroep voor het buitengebied. Uiteraard participeren de bestuursleden volop in de werkgroepen en commissies om zo met inhoudelijke kennis te kunnen helpen.

Werkgroepen

Uitvoeringsprojecten die de Dorpsraad ondersteunt (en waar bestuursleden in zitten) zijn er in veel vormen. Zo is er een werkgroep die het speelpark Nieuwenhof nieuw leven heeft in geblazen en is er een werkgroep die welkomstpakketten voor nieuwe inwoners verzorgd. Ook de gezamenlijke collecte wordt ondersteund net als het Repair café. Ook is er een sneeuwploeg die op winterse dagen aan het werk gaat om de belangrijkste voetpaden vrij te maken. Kortom; veel vrijwilligers zijn op een breed vlak in werkgroepen van de Dorpsraad actief. Overigens, steeds met als doel om de leefbaarheid in het dorp Lieshout verder te optimaliseren; nobel werk, dus, waarvoor de Dorpsraad de vrijwilligers graag wil bedanken en in het zonnetje zetten.

Wilt u ook als vrijwilliger een bijdrage leveren aan het optimaliseren van de leefbaarheid ? Neem dan contact op met de dorpsraad