Dorpsraad Lieshout ondersteunt leefbaarheidsinitiatieven

Wilt u een leefbaarheidsinitiatief organiseren ? Wil u ook iets ondernemen om de inwoners van Lieshout “dichter bij elkaar” te brengen ? In elk dorp, óók in Lieshout, is volop behoefte aan meer en nieuwe sociale activiteiten. Om die reden ondersteunt de Dorpsraad Lieshout met raad én daad dit soort initiatieven. Oók willen zij hier ook graag een financiële ondersteuning voor vrij maken.

Financiële ondersteuning

Dorpsraad Lieshout krijgt, net als alle Dorpsraden in Laarbeek een mooi, jaarlijks bedrag dat zij mogen inzetten ter ondersteuning van leefbaarheids-initiatieven in het dorp. Vanwege de corona-crisis is er de laatste jaren helaas minder terecht gekomen van dit soort initiatieven. Inmiddels ligt die periode (ver) achter ons wil de Dorpsraad graag weer volop van dit soort initiatieven zien, in het dorp. Dorpsraad Lieshout wil iedereen er dan ook op attenderen dat zij kunnen ondersteunen. Niet alleen fysiek, niet alleen met mooie woorden, maar ook met financiële ondersteuning.

Voorwaarden

Uiteraard stelt de raad wel wat voorwaarden aan deze ondersteuning. Zo moeten het bijvoorbeeld nieuwe initiatieven zijn en geen terugkerend evenement. Ook moet het initiatief de sociale samenhang in het dorp ondersteunen en gericht zijn op een groep inwoners of bepaalde doelgroep. En -uiteraard- mag het initiatief geen bezwaren veroorzaken voor de omgeving en -bij voorkeur- breed gedragen worden. Ook mag het geen commerciële activiteit zijn en moet het vrijwillig opgezet zijn. Kortom, het moet enige toegevoegde waarde hebben voor (de leefbaarheid) in het dorp.

Veel mogelijkheden

Onlangs heeft de Dorpsraad Lieshout nog evenementen als het 50-jarig bestaan van de Laarbeekse veteranen ondersteund, net als dat zij aan de vervanging van de biljardlakens in het Dorpshuis hebben bijgedragen. Ook de wieler-jeugd-vijfdaagse kon rekenen op ondersteuning net als het Starz-festival. Kortom, veel initiatieven komen in aanmerking voor ondersteuning. Heeft u of uw vereniging ook een mooi initiatief ? Neem dan contact op met Dorpsraad Lieshout: zij ondersteunen u graag !

Kijk maar eens op Leefbaarheidsinitiatieven