Dorpsraad Lieshout ondersteunt bij vervanging biljartlakens

Met de goedkeuring voor een bijdrage aan de renovatie van de biljartlakens in het Dorpshuis heeft de Dorpsraad Lieshout weer een nieuw leefbaarheidsinitiatief ondersteunt. Vanwege de krappe financiële situatie bij de Stichting Dorpshuizen Laarbeek was hier om verzocht. Vanwege de maatschappelijke bijdrage die deze biljarts hebben heeft de commissie van de Dorpsraad die dit soort aanvragen behandeld ingestemd met een significante bijdrage.

Moeilijke tijd

Stichting Dorpshuizen Laarbeek heeft niet de meest optimale start gehad. Nadat het burgerinitiatief om de Dorpshuizen in Laarbeek onder te brengen bij een stichting door de politiek was goedgekeurd, braken er moeilijke financiële tijden aan. Kort na de oprichting dook immers al snel het corona-virus op waardoor Nederland op slot ging en dus ook de Dorpshuizen. Met een zeer beperkt aantal bezoekers en nauwelijks inkomsten moest de nieuwe stichting het hoofd boven water houden.

Geen reserves

Inmiddels zijn de COVID-maatregelen afgeschaald en valt Corona onder de alledaagse luchtweginfecties. Gelukkig komen de mensen weer bij elkaar en wordt de huiskamer in het Dorpshuis ook echt als “huiskamer van Lieshout” ervaren. Veel (oudere) dorpsbewoners komen hier bij elkaar onder andere om samen te biljarten. De biljartlakens zijn gedurende de corona-tijd echter gewoon verder gesleten en ook de randen zijn aan vervanging toe. Stichting Dorpshuizen Laarbeek heeft in die tijd geen reserves kunnen opbouwen om deze vervangingsinvesteringen te kunnen doen. Om die reden heeft ze diverse partijen benaderd om te ondersteunen bij de vervangingen van deze biljartlakens. Omdat Dorpsraad Lieshout het sociale belang van deze biljarts inziet wil ze graag bijdragen.

Ook een initiatief ?

Heeft u ook een initiatief dat bijdraagt aan een verbetering van de leefbaarheid?
Bent u ook op zoek naar ondersteuning voor een sociale activiteit?
De Dorpsraad Lieshout heeft voor dit soort ondersteuning een speciaal budget dat ze graag wil aanwenden om te ondersteunen. Overigens kan de Dorpsraad ook nog eens met “raad en daad“ ondersteunen, waardoor uw initiatief alsnog voor elkaar kan komen. Kijk maar eens op www.dorpsraad-lieshout.nl en meld uw initiatief aan.