Dorpsraad Lieshout versterkt zichzelf behoorlijk

Dorpsraad Lieshout is er in geslaagd om zowel de werkgroepen als het bestuur van de Dorpsraad te versterken. De Dorpsraad wilde zich graag versterken om voldoende menskracht te hebben om alle aandachtgebieden ook werkelijk voldoende aandacht te kunnen geven. Door de komst van Angelique Sterken in het bestuur heeft het aandachtsgebied “wonen” weer de benodigde aandacht en door de toetreding van Joke Kemps en Inge de laat zijn de werkgroepen ook verder versterkt.

Versterking bestuur

De Lieshoutse Dorpsraad heeft een aantal aandachtsgebieden waar ze zich permanent op wil richten. Voor die permanente aandachtsgebieden maakt de Dorpsraad jaarlijks een actieplan om de aanpak en aandachtpunten te benoemen, zodat de leden zich beter kunnen focussen. Naast deze permanente aandachtgebieden gaat de aandacht overigens óók uit naar actualiteiten en “eenmalige zaken”. Vanwege het vertrek van Claudia Jongerius was er al enige tijd een stoel in het bestuur onbezet. Deze stoel is inmiddels bezet door Angelique Sterken. Angelique zal als lid van de Dorpsraad het aandachtgebied “wonen” oppakken. Voorheen was dit in beeld bij Claudia Jongerius. In de tussentijd -na het terugtreden van Claudia- is het overigens door Frank van Elderen waargenomen. In die tussentijd heeft Frank ook niet bepaald stilgezeten op dit aandachtgebied. In die interim-periode heeft hij een o.a. werkgroep “Wonen” van de grond getrokken die ook al aan de slag is.

Versterking werkgroepen

Naast de werkgroep “Wonen” kent de Dorpsraad ook een werkgroep “Verkeer en verkeersveiligheid”. Kartrekkers van deze werkgroep zijn de bestuursleden Kees Heldens en Huub de Wit. Zij zijn blij dat Joke Kemps deze verkeerswerkgroep zal gaan versterken. Een belangrijke versterking om zo de vele voorkomende issues op het gebied van verkeer en verkeersveiligheid voldoende aandacht te kunnen geven. Ook tijdens de onlangs gehouden inwonersavond bleek dat vooral “verkeersveiligheid” een belangrijk aandachtsgebied is: met deze versterking kan hier meteen meer aandacht aan gegeven worden. Een andere belangrijke versterking is de toetreding van Inge de Laat aan de werkgroep “Zorg en Welzijn”. Deze werkgroep staat onder leiding van bestuurslid Robert van Aspert en kon ook duidelijk wat versterking gebruiken. Robert zit immers ook nog eens in de adviesraad Sociaal Domein van de gemeente Laarbeek en de inwoners van Lieshout hebben -ook tijdens de inwonersavond- voldoende issues naar voren gebracht die door de werkgroep gevolgd kunnen worden.