Dorpsraad Lieshout dankt jeugdwerker Bart Heldens

Dorpsondersteuner Bart Heldens gaat een stapje hogerop. De Lieshoutse dorpsondersteuner en Laarbeekse jeugdwerker gaat een managersfunctie bekleden bij de LEV groep: zijn taken binnen het Lieshoutse zullen dan ook worden overgenomen. Dorpsraad Lieshout heeft Bart Heldens hartelijk bedankt voor zijn inzet voor de jeugd van Laarbeek en de ondersteuning die hij heeft gegeven aan Lieshout.

Stapje hogerop
Na een korte periode van ruim 2,5 jaar gaat Bart Heldens alweer een stapje hogerop. Ruim twee jaar geleden is hij gestart in een dubbelrol: naast jeugdwerker voor heel Laarbeek was Bart ook de dorpsondersteuner voor Lieshout. In die functie nam Bart steeds deel aan de zes-wekelijkse meetings van de Dorpsraad Lieshout. Door deze koppeling had de Dorpsraad immers geborgd dat er ook voldoende aandacht voor de jeugd is.

Aandachtsgebieden
Dorpsraad Lieshout heeft een aantal vaste aandachtsgebieden. Die variëren van verkeer en verkeersveiligheid tot wonen en van (winkel)voorzieningen tot zorg en welzijn. Met deze vaste aandachtgebieden wordt een groot deel van maatschappelijke gebied afgedekt. Het werkgebied “jeugd” wordt náást deze constructie beheerd door de dorpsondersteuner en de jongerenwerker. Op die wijze is toch voldoende aandacht voor deze sociale groep, zonder dat de Dorpsraad hier een permanent aandachtgebied van heeft gemaakt. Natuurlijk heeft de Dorpsraad niet alleen aandacht voor de vaste aandachtsgebieden. Tijdelijke of eenmalige aandachtgebieden worden immers ook opgepakt, zodra ze zich aandienen. Zo heeft de herontwikkeling van de Lieshoutse Heuvel nu natuurlijk alle aandacht, net als diverse sociale initiatieven als de revitalisatie van het speelpark in de wijk Nieuwenhof, de buurtbus, de AED’s en het Repaircafé.

Afscheid
Tijdens de laatste vergadering van 2022 heeft de Dorpsraad afscheid genomen van Bart. Als dorpsondersteuner in Lieshout én jongerenwerker voor Laarbeek heeft hij laten zien zich maximaal in te zetten voor deze taken: in de coronajaren -waarin hij voornamelijk in deze functie werkzaam was- was het ook nog eens extra moeilijk om de jongeren persoonlijk te bereiken. Dorpsraad Lieshout heeft Bart in deze periode leren kennen als een gedreven persoonlijkheid die graag wil samenwerken en zich met hart en ziel inzet voor “zijn” jeugd. Na het vertrek van Bart zal het team jongerenwerk bestaan uit Bram Hartogs, Jaccy van den Enden, Nadine Schoonen en David Koppe. Bij het afscheid werd de wens uitgesproken dat de nieuwe dorpsondersteuner en jongerenwerker ook deze zelfde kwaliteiten zal hebben.