Dorpsraad Lieshout attendeert op inzamelactie “D.E. punten”

Dorpsraad Lieshout staat altijd klaar om te helpen. Vooral als er initiatieven worden genomen om anderen te helpen willen ze daar zeker iets aan bijdragen. In dit geval willen ze dan ook graag de inwoners van Lieshout (en eigenlijk heel Laarbeek)  oproepen mee te doen aan de inzamelactie voor Douwe Egberts punten om zo “gratis pakken koffie” aan te kunnen schaffen die dan weer herverdeeld kunnen worden over voedselbanken en dus -op die manier- bij degene terecht komen die het ‘t hardste nodig hebben.

Spaarpunten
Iedereen kent ze wel. De spaarpunten die op de achterkant van een pak Douwe Egberts koffie zitten. Iedereen spaart ze ook of heeft ze in het verleden gespaard of kent wel iemand die ze spaart. De typisch Hollandse gewoonte om de spaarpunten in een doosje op te slaan bestaat al vele jaren. Ook al jaren worden deze punten door leden van Lionsclubs ingezameld om daar pakken koffie van te kopen om die daarna weer te schenken aan de lokale voedselbanken. Sterker nog: de waarde van de in de gemeente opgehaalde punten wordt ook in die gemeente weer terugbezorgd: dan in de vorm van pakken koffie.

Inzamelbox
De leden van de Lionsclub organiseren deze activiteit al vele jaren: en met veel succes. Afgelopen jaar werden er in 134 gemeenten punten verzameld die Douwe Egberts óók nog eens met 20% verhoogde. Gevolg: tweehonderdduizend (!) pakken koffie konden worden aangeschaft en verdeeld worden over de deelnemende gemeenten. Een geweldig resultaat. Dit jaar plaatst de Lionsclub in het Dorpshuis in Lieshout een inzamelbox om zo te zien hoe de animo hiervoor is in Laarbeek. Als de opbrengst goed is willen ze de actie uitbreiden naar alle gemeenschapshuizen in Laarbeek. In Lieshout staat deze inzamelbox in het Dorpshuis, naast de geldautomaat. Heeft u nog spaarpunten liggen ? En, wilt u de medemens helpen ? Breng dan uw spaarpunten naar het Lieshoutse Dorpshuis en gooi ze in de inzamelbox.

Professionele organisatie
Dorpsraad Lieshout verwelkomt deze inzamelactie graag in Lieshout. Zij zijn blij dat er dit soort initiatieven zijn die de welvaart nét iets eerlijker verdelen. De dorpsraad is ook blij dat de Lionsclub zich over de organisatie bekommert; de organisatie is dan immers in goede, professionele handen. Om die reden willen ze de inwoners van Lieshout (en eigenlijk van heel Laarbeek) graag attenderen op deze actie.