Dorpsraad Lieshout ondersteunt leefbaarheidsinitiatieven

Wilt u een leefbaarheidsinitiatief organiseren ? Wil u ook iets ondernemen om de inwoners van Lieshout “dichter bij elkaar” te brengen ? Oók in Lieshout is veel behoefte aan meer en nieuwe sociale activiteiten. Om die reden ondersteunt de Dorpsraad Lieshout met raad én daad dit soort initiatieven. Oók willen zij hier ook graag een financiële ondersteuning voor vrij maken.

Financiële ondersteuning
Dorpsraad Lieshout krijgt, net als alle Dorpsraden in Laarbeek een mooi, jaarlijks bedrag dat zij mogen inzetten ter ondersteuning van leefbaarheids-initiatieven in het dorp. Veel initiatieven profiteren hier al van, maar er is altijd ruimte voor meer initiatieven. Om die reden wil de Dorpsraad Lieshout iedereen er op attenderen dat zij kunnen ondersteunen. Niet alleen fysiek, niet alleen met mooie woorden, maar ook met financiële ondersteuning.

Voorwaarden
Uiteraard stelt de dorpsraad wel wat voorwaarden aan deze ondersteuning. Zo moeten het bijvoorbeeld nieuwe initiatieven zijn en mag het geen (jaarlijks) terugkerend initiatief zijn. Ook moet het initiatief de sociale samenhang in het dorp ondersteunen en gericht zijn op een groep inwoners of bepaalde doelgroep. En, uiteraard mag het initiatief geen bezwaren veroorzaken voor de omgeving en -bij voorkeur- breed gedragen worden. Ook mag het geen commerciële activiteit zijn en moet het vrijwillig opgezet zijn.

Veel mogelijkheden
In het verleden heeft de Dorpsraad Lieshout al evenementen als de zeepkistenrace in de Dorpsstraat en de “Sounds of Caecilia” financieel ondersteund. Ook initiatieven als Beerwood, de vierdaagse of een vitaliteitsdag zijn ondersteund. Ook kleinere initiatieven als een dak voor een Kerststal of het realiseren van een buurtkastje kregen een bijdrage van de Dorpsraad. Kortom, veel initiatieven komen in aanmerking voor ondersteuning.

Heeft u of uw vereniging ook een mooi initiatief ? Neem dan contact op met Dorpsraad Lieshout: zij ondersteunen u graag. Kijk maar eens op www.dorpsraad-lieshout.nl/leefbaarheidsinitiatieven