Dorpsraad Lieshout attendeert op inloopmarkt

In Lieshout wonen ook mensen met een kleine beurs. Mensen die maar nauwelijks rond kunnen komen en iedere uitgave zorgvuldig moeten overwegen. Voor deze mensen organiseert de dorpsondersteuning op 8 juni a.s. een inloopmarkt onder de titel “Kun jij nog rond komen ?”. Tijdens deze markt zijn er verschillende instanties en organisaties aanwezig die kunnen helpen als er wat minder te besteden is. Een behulpzaam sociaal initiatief waar de Dorpsraad Lieshout graag op attendeert.

Kun jij nog rondkomen ?
Minder te besteden hebben is iets van alle tijden. Ook anno 2022 zijn er nog (veel) te veel medemensen die ‘ieder dubbeltje moeten omdraaien” omdat ze rond moeten komen van een minimaal inkomen en soms zelf niet eens een inkomen hebben. In Nederland wordt (gelukkig) veel aandacht gegeven aan deze minder koopkrachtige medeburgers. Vanuit de rijksoverheid wordt er ondersteund met verschillende subsidies en steunpaketten. Er zijn dan ook diverse ondersteuningen en subsidies aan te vragen; meer dan wellicht bekend is. Ook lokaal bestaan deze mogelijkheden. De inloopmarkt kan je verder wegwijs maken in welke alternatieven er zijn.

Ondersteuning
Niet alleen overheden ondersteunen de minder bedeelden. Ook vanuit vrijwilligers en vrijwilligersorganisaties worden “mensen met een kleine beurs” geholpen. Dat hoeft niet altijd met geldelijke ondersteuning te zijn, maar kan ook met psychische, fysieke of materialistische ondersteuning (denk aan de sociale supermarkt of voedselbank). Gewoon hulp van een medemens voor mensen die het moeilijk hebben. Ook deze vrijwilligers en vrijwilligersorganisaties zullen paraat staan tijdens de inloopmarkt en in een persoonlijk gesprek kunnen aangeven wat zij voor jou kunnen betekenen.

Kom gerust informeren
Ondersteuning in wat voor vorm dan ook is belangrijk voor de saamhorigheid en dus de leefbaarheid in Lieshout. Om die reden roept Dorpsraad Lieshout dan ook iedereen met een kleine beurs op om naar de inloopmarkt te komen op woensdag 8 juni a.s. in het Dorpshuis in Lieshout. Tussen 19:00 en 21:00 uur zijn alle mogelijke organisaties en hulpinstaties aanwezig in de mooi, sfeervolle, nieuwe huiskamer in het Dorpshuis. Schroom niet om te komen: wellicht kan belangrijke informatie heel wat verlichting geven ! En, als je dan toch komt profiteer dan ook meteen: iedere bezoeker aan de inloopmarkt ontvangt een mooie goodie-bag met een verrassende inhoud.

Tot 8 juni a.s. !