Dorpsraad Lieshout ondersteunt ook kleine initiatieven

Niet alleen grote, zichtbare en opvallende initiatieven worden ondersteund door Dorpsraad Lieshout. Ook kleinere initiatieven worden vooruit geholpen; zeker als ze een bijdrage leveren aan de leefbaarheid in het dorp. Zo wil de Dorpsraad graag de “Ontmoetingsgroep” verder vooruit helpen en is onlangs een initiatief voor ondersteuning van Oekraïne vooruit geholpen. Zowel dichtbij als ver weg brengen deze initiatieven mensen bijeen en dus verdienen ze ondersteuning.

Ontmoetingsgroep
De “ontmoetingsgroep” is zo’n kleinschalig initiatief dat prima wat extra aandacht kan gebruiken. Deze groep bestaat uit alleenstaanden in de leeftijd tussen ca. 60 en 75 jaar, die woonachtig zijn in Lieshout en omgeving. Zo zijn er leden uit Beek en Donk, Breugel, Son, Stiphout en natuurlijk ook Lieshout. De ontmoetingsgroep organiseert (zoveel als mogelijk) ieder weekend een activiteit. Deze kan uiteenlopen van wandelen tot midgetgolf en van sjoelen tot een theater- of museumbezoek. Eens per maand wordt er ook een diner georganiseerd en wekelijks een kaartmiddag. Kortom, de groep heeft een brede scope en biedt voor iedereen wat wils. Door samen te organiseren en deel te nemen aan een activiteit leren de leden elkaar beter kennen en wordt er wat plezier toegevoegd aan het leven. Voor een kleine contributie wordt er heel wat geboden. Nieuwgierig geworden ? Kijk dan gerust op de mooie site van “de Ontmoetingsgroep” via www.omgbrabant.nl en leg contact met Francien van de Moosdijk, die voorzitter van de groep is.

Oekraïne actie
Ook de actie vanuit Amnesty International voor Oekraïne is zo’n klein initiatief wat aandacht verdiend. Initiatiefneemster Annie Jongerius zet zich in voor een “schrijfactie” waarmee Rusland wordt opgeroepen om het geweld in Oekraïne te stoppen. Zij wil graag dorpsgenoten bewegen hier een bijdrage aan te leveren. Dat kan heel eenvoudig door een voorbeeldbrief te nemen, in te vullen en te deponeren in de doos. Op die wijze kan bijgedragen worden aan een gezamenlijke oproep om het geweld te stoppen. Inmiddels zijn verzamelboxen geplaatst bij de Jumbo in Lieshout, in de kerk en in het Dorpshuis. Dorpsraad Lieshout helpt dit soort initiatieven graag met raad, en in dit geval ook met daad.

Dorpsraad helpt
Heeft u ook een initiatief om mensen dichter bij elkaar te brengen of om iets te verbeteren in het leefklimaat in Lieshout en omgeving ? Twijfel dan niet en neem contact op met Dorpsraad Lieshout: zij helpen u graag op weg, kunnen u de weg wijzen en kunnen u wellicht ondersteunen. Schroom niet en laat van u horen via een bericht naar info@dorpsraad-lieshout.nl. Oók kleine initiatieven verdienen aandacht: zéker als ze bijdragen aan het optimaliseren van leefbaarheid in Lieshout.