Dorpsraad Lieshout zoekt versterking op “wonen”

Vanwege het vertrek van Claudia Jongerius uit de Dorpsraad Lieshout is de raad op zoek naar versterking. Omdat Claudia zich vooral met het aandachtsgebied “wonen” bezig hield zoekt de Dorpsraad specifiek naar een opvolg(st)er met dezelfde interesses. Eerder is de Dorpsraad ook al op zoek gegaan naar gegadigden om in de werkgroep “wonen” plaats te nemen. Kortom, Dorpsraad Lieshout wil het belangrijke aandachtgebied “wonen” graag sterk gaan bezetten.

Afscheid Claudia Jongerius
Sinds 2018 was Claudia Jongerius een van steunpilaren in de Dorpsraad. Op dat moment is zij, samen met enkele collega’s, opgestaan om de Lieshoutse raad nieuw leven in te blazen. Graag wilde Claudia iets voor Lieshout betekenen én een zinvolle besteding hebben voor haar vrije tijd. Die beschikbare vrije tijd is echter inmiddels minder geworden waardoor ze zich onvoldoende kan in zetten voor haar aandachtsgebied. “Als ik iets wil doen, wil ik het goed doen” legt ze uit. “En dat kan ik op dit moment niet meer. Ik heb het te druk met mijn werk, waardoor het vrijwilligerswerk bij de Dorpsraad er bij in schiet” voegt ze vervolgens toe. “En werken in een Dorpsraad mag dan wel vrijwillig zijn, maar brengt ook verantwoordelijkheid met zich mee en is zeker niet vrijblijvend”.

Veel bereikt
In haar jaren bij de Dorpsraad is er wel écht wat bereikt. Nadat het in het begin zoeken was naar welke rol gespeeld kan worden is dat nu wel duidelijk. De samenwerking met de gemeente heeft duidelijk vorm gekregen. “En geloof me, we worden écht gehoord” voegt ze er aan toe. Ook vanuit de Lieshoutenaren komt steeds mee input waardoor steeds duidelijker wordt wat er speelt in het dorp en dus duidelijk wordt wat er aangekaart kan worden. De gemeente kan met deze kennis veel beter besluiten nemen in het belang van Lieshout. Een verbindende taak die steeds beter functioneert.

Plaats vrij
Vanwege tijdgebrek gaat Claudia nu stoppen bij de Dorpsraad. Eerder heeft ze haar werkzaamheden als secretaris al over gedragen aan Cees Dingemans. Hierdoor kon ze meer tijd vrij maken voor haar aandachtsgebied “wonen”, wat nu helaas ook eindigt. De Dorpsraad is daarom nu op zoek naar een gemotiveerde opvolg(st)er die zich met dezelfde inzet wil richten op dat aandachtgebied om zo de verschillende partijen van input te voorzien en de betrokkenen bij elkaar te brengen. Bent u die persoon ? Neem dan contact op met de Dorpsraad via info@dorpsraad-lieshout.nl. Wellicht kunt u dan samen met de Dorpsraad bijdragen aan het optimaliseren van leefbaarheid in Lieshout.