Dorpsraad Lieshout ondersteunt ook duurzaamheid bij ELI

De commissie leefbaarheidsinitiatieven van de Dorpsraad Lieshout heeft ELI flink vooruit geholpen. Met een stevige donatie heeft ze bijgedragen aan de realisatie van led-verlichting voor de speel- en trainingsvelden van de Lieshoutse voetbalclub. Dorpsraad Lieshout is blij wat te kunnen bijdragen aan de hieraan verbonden duurzaamheid én verbeterde sportbeleving voor de vele Lieshoutse voetballers.

Gezamenlijk project
“Het project om over te stappen naar LED-verlichting is een mooi voorbeeld van samenwerking tussen verenigingen” vertelt Paul Donkers, secretaris en vicevoorzitter van ELI. “We hebben gezamenlijk met ASV’33, Mariahout en Flamigo’s opgetrokken om zo tot de beste oplossing te komen” legt hij uit.

Een stap naar meer duurzaamheid
Mede door de bijdragen van sponsoren, waaronder Dorpsraad Lieshout kon de mooie stap naar een duurzamer bestaan gemaakt worden. De led-verlichting verbruikt immers maar een fractie van de stroom die de conventionele verlichting voorheen verbruikte, waardoor de stroomrekening de komende jaren fors lager uit zal gaan vallen. “Aangezien de overstap naar LED-verlichting een grote, directe investering vergt is ELI de sponsoren (en dus ook de Dorpsraad Lieshout) zeer dankbaar voor de stevige donatie” vult Paul aan.

Project afgerond
Overigens is dat niet de enige verbetering: ook is de lichtkwaliteit en lichtopbrengst fors beter en hoger, waardoor het voetballen in de donkere avonduren véél prettiger is geworden. “Is geworden” wel te verstaan want deze week is de verlichting aan de allerlaatste lichtmast vervangen, waardoor het project afgerond is: een mooi moment om bij die oplevering de bijdrage van de commissie Leefbaarheidsinitiatieven formeel aan ELI te overhandigen.

Heb je vragen over de rol van de Dorpsraad ? Bezoek dan hun site via www.dorpsraad-lieshout.nl.