Dorpsraad Lieshout blij met nieuwe secretaris

Na een korte zoektocht heeft Dorpsraad Lieshout een nieuwe secretaris: Cees Dingemans. De Dorpsraad is blij dat deze vacature snel is ingevuld waardoor de Dorpsraadsleden zich nóg beter kunnen focussen op hun aandachtsgebieden. Door de komst van Cees kan Claudia Jongerius zich nu helemaal richten op het belangrijke aandachtsgebied “wonen”: tot nu toe combineerde ze dat met het secretariaat.

Geen onbekende
Cees Dingemans is geen onbekende in het vrijwilligerswerk in Laarbeek. Cees is immers langere tijd secretaris geweest van de Stichting Samenlevings Opbouw (SSO) in Mariahout. Deze stichting is via een fusie met het Opbouwwerk in Beek en Donk uiteindelijk omgevormd naar de huidige LEV-groep. Vanwege een drukke baan, waar veel “buitenlands verblijf” bij zat, heeft Cees toen zijn werkzaamheden bij deze stichting moeten stoppen.

Meteen gestart
Inmiddels heeft Cees, vanwege zijn pensionering, weer wat meer tijd die hij graag wil steken in het vrijwilligerswerk. En, omdat Cees verhuisd is van Mariahout naar Lieshout lijkt de secretarisfunctie bij de Dorpsraad Lieshout hem op het lijf geschreven. Het secretariaat van Dorpsraad Lieshout is dan ook al direct over gegaan naar Cees Dingemans. De eerste kennismaking met de leden van de Dorpsraad Lieshout verliep immers zo positief dat Cees zijn nieuwe taak meteen op heeft kunnen pakken. Gezien zijn bestuurlijke ervaring in het Mariahoutse was de aansluiting snel gevonden.

Focus
Door deze uitbreiding van de Dorpsraad hebben de leden weer wat lucht gekregen om meer focus te leggen op hun eigen, primaire aandachtgebieden. Het aandachtsgebied “wonen” zal dan ook duidelijk meer focus gaan krijgen. Claudia Jongerius, die dit aandachtsgebied voorheen combineerde met het secretariaat heeft daar nu haar handen vrij voor en is volop bezig met het opbouwen van contacten en het opbouwen van een visie voor Lieshout. De diverse projecten die er zijn op het gebied van (sociale) woningbouw moeten immers goed aansluiten op de wensen van de (toekomstige) bewoners.