Sneeuwploeg Dorpsraad Lieshout meteen actief

De “sneeuwploeg” van de Dorpsraad Lieshout was al enkele jaren “in ruste”. Daar is dit jaar duidelijk verandering in gekomen. Na de voorspelde val van een dik pak sneeuw is de ploeg meteen uit haar winterslaap ontwaakt en direct aan de slag gegaan. Met inzet van vrijwilligers en apparatuur hebben ze meteen op de eerste dag al de belangrijkste stoepen in Lieshout schoongemaakt, zodat de veiligheid én dus de leefbaarheid in het dorp, ondanks de sneeuwval gegarandeerd kan worden.

Sneeuwruimplan
Het “sneeuwruimplan” van de Dorpsraad Lieshout is de afgelopen jaren verder verfijnd en in de steigers gezet. Samen met de vrijwilligers Frits, Ilse en Arie heeft Kees Heldens de wijze van werken vastgelegd. En dat alleen voor het moment dat het nodig zou zijn. Gezien het snel wijzigende klimaat leek immers een mogelijke inzet nog ver weg.

Aan de slag
Maar, deze week was het plots zo ver en is de ploeg op zondagochtend meteen aan de slag gegaan. Ieder met hun eigen sneeuwruimer –een benzine aangedreven rijdend apparaat met roterende borstels-  zijn Frits, Ilse en Arie meteen de belangrijkste stoepen in de kern van het dorp gaan schoonmaken. Onderling hebben ze voor dat schoonmaken een overzichtelijke verdeling voor gemaakt, zodat maximaal efficiënt gewerkt kan worden en de stoepen snel begaanbaar zijn.

Veiligheid
Met deze snelle en efficiënte inzet levert de ‘sneeuwploeg” een welkome bijdrage aan de leefbaarheid van Lieshout: vooral als het plots zoveel gesneeuwd heeft. Veiligheid is immers belangrijk voor de inwoners, zeker als ze tóch even de straat op moeten.

Kijk ook eens op  www.dorpsraad-lieshout.nl en zie welke leefbaarheidsinitiatieven de Dorpsraad Lieshout ondersteunt.