Dorpsraad Lieshout zoekt versterking

Dorpsraad Lieshout wil zich graag met veel aandachtgebieden bezig houden en een verbindende factor zijn tussen de Lieshoutse burgers en de overheid. Vanwege de vele aandachtgebieden is het bestuur op zoek naar versterking. Extra bestuursleden die de Lieshoutenaren willen helpen, die de sociale samenhang in het dorp willen versterken en die de leefbaarheid willen verbeteren.  Wilt u ook helpen ? Neem dan contact op met de Dorpsraad.

Veel aandachtsgebieden
Het bestuur van Dorpsraad Lieshout heeft een aantal specifieke aandachtsgebieden benoemd: gebieden waarmee zij zich bezig willen houden. Die gebieden zijn zeer bewust gekozen. Ze zijn gekozen omdat ze de grootste invloed hebben op de missie van de Dorpsraad. Dorpsraad wil immers alles doen om de leefbaarheid van de kern Lieshout (als onderdeel van de gemeente Laarbeek) te optimaliseren. Die specifieke aandachtsgebieden vragen aandacht en “vele handen maken licht werk”. De raad wil zich daarom graag uitbreiden om meer aandacht te kunnen geven aan die verschillende terreinen.

Afspiegeling van de bevolking
Dorpsraad Lieshout roept dan ook alle Lieshoutenaren op om te komen helpen: alle handen zijn immers welkom ! Dorpsraad Lieshout wil óók graag een afspiegeling zijn van de Lieshoutse bevolking. Vanwege de huidige samenstelling wil ze dit dan ook extra onder de aandacht brengen bij jongeren en naar vrouwen: die beide groepen zijn immers nu ondervertegenwoordigd. Maar, nogmaals, ook als u niet tot deze groepen behoort bent u welkom om te reageren. Dorpsraad Lieshout wil zich graag breed inzetten en heeft dus een brede bezetting nodig. Dan kunnen nóg meer zaken opgepakt worden en vooruit worden geholpen.

Wordt ook lid
Als aangegeven zijn er enkele belangrijke aandachtgebieden. De leden van de Dorpsraad verdelen deze aandachtsgebieden onder elkaar, zodat iedereen een taak op zich kan nemen die hem/haar het beste past. Ook nieuwe leden kunnen dus een “eigen takenpakket” samenstellen en zich bezighouden met hetgeen ze het beste past. Wilt u ook in de Dorpsraad ? Stuur dan een kort berichtje met uw motivatie naar info@dorpsraad-Lieshout.nl en meld u aan. Wilt u zien waar de Dorpsraad zich mee bezig houdt ? Kijk dan regelmatig op de site via www.dorpsraad-liehout.nl.