Volop activiteit bij Dorpsraad Lieshout

Dorpsraad Lieshout is op heel veel gebieden actief. De aandachtsgebieden variëren van “wonen” tot “verkeer en verkeersveiligheid” en van “zorg en welzijn” tot “(winkel)voorzieningen”. Door op al deze aandachtsgebieden permanent actief te zijn kan Dorpsraad Lieshout bijdragen aan het uiteindelijke doel van de stichting; “het versterken van de leefbaarheid en de sociale samenhang van de kern Lieshout (in de gemeente Laarbeek)”.

Overal actief
Dorpsraad Lieshout is dus op vele gebieden actief. Zo verzorgen zij de financiën en administratie voor de werkgroep “revitalisering Speelpark Nieuwenhof” en ondersteunen ze het Lieshoutse “Repaircafé”. Ook de “samenwerkende collecte” wordt ondersteund en hebben ze zitting in het huiskamerproject dat op dit moment ontwikkeld wordt in het Dorpshuis. Onlangs nog hebben ze de stichting AED Alert geholpen met de ondersteuning bij het vervangen van een afgeschreven AED-apparaat.

Commissies
Daarnaast zitten de individuele leden van de Dorpsraad ook in diverse werkgroepen en commissies: voorzitter Frank van Elderen heeft juist zitting genomen in de onafhankelijke klankbordgroep voor de herontwikkeling van de Heuvel. Robert van Aspert zit in de initiatiefgroep die bezig is met Gemeenschapskracht. Ook zit hij in de adviescommissie Sociaal Domein van de gemeente Laarbeek. Huub de Wit is met ‘zijn” commissie verkeer en verkeersveiligheid continu in overleg met de beleidsmakers en staat dorpsbewoners te woord over verkeerssituaties. Claudia Jongerius zit weer in de commissie die de woonbehoeftes voor het dorp Lieshout in kaart aan het brengen is en Kees Heldens zit, naast zijn rol in de commissie die subsidies beoordeeld voor Lieshoutse leefbaarheidsinitiatieven, ook nog eens in de Laarbeekse commissie die subsidies toekent in het kader van “25 jaar Laarbeek”. Zo heeft ieder lid van de Dorpsraad diverse commissies waar hij/zij in actief is. Graag ziet de Dorpsraad Lieshout dat hiernaast ook meer burgers participeren in dit soort commissies en werkgroepen. Wil u daar ook iets in betekenen ? Meld u dan aan bij de Dorpsraad Lieshout en zij helpen u graag verder op weg.

Beleidsplan
Door deze brede opzet kan Dorpsraad Lieshout het beste voldoen aan haar missie om de leefbaarheid van de kern Lieshout (in de gemeente Laarbeek) te optimaliseren. Om dat allemaal gestructureerd aan te kunnen pakken werkt de Dorpsraad met een algemeen beleidsplan. Hierin staat wat de Dorpsraad Lieshout doet, wat hun doel en missie is en wie zij zijn. Ook staat er in met welke aandachtsvelden zij zich bezig houden en hoe zij dit doen.  Wilt u ook weten hoe zij dat doen ? Kijk dan op de site van Dorpsraad Lieshout via www.dorpraad-lieshout.nl onder de menustructuur bestuur/beleidsplan.